środa, 6 listopada 2013

szydełkowe babcine kwadraty

Miałam narysować schemat do szydełkowych kwadratów babuni. Nawet nie zliczę ile kartek poszło zanim narysowałam "coś" co mnie "jakoś" zadowoliło. Ale żeby schematu jak babcine kwadraty zrobić na szydełku dopełnić, dodaję zdjęcia z opisami. Przedstawiam mój pierwszy schemat: jak zrobić kwadraty babuni:

babcine kwadraty
...a teraz zdjęcia:
A1- kółeczko z 5 oczek zamykamy oczkiem ścisłym
A2- robimy 4 oczka łańcuszka
A3- słupek w początkowe kółeczko    A4- jeszcze 2 słupki(razem mamy3słupki)

B1- 2 oczka łańcuszka
B2- 3 słupki w początkowe kółeczko i 2 oczka łańcuszka
B3- 3 słupki jw.
B4- 2 oczka łańcuszka
B5- 2 słupki łączone oczkiem ścisłym z drugim oczkiem łańcuszka z punktu A2 (tam gdzie pokazuje niebieska strzałka)
B6- 2 słupki z B5 i łańcuszek z A2 dają nam czwartą część (mamy 4 części z 4 prześwitami)

C1- dołączamy kolejny kolor w dowolnym prześwicie
C2- podwójną nitką robimy dwa oczka łańcuszka (na schemacie kółeczko z kropeczką :))
C3- w to samo miejsce 2 słupki
C4- 2 oczka łańcuszka i 3 słupki w kolejny prześwit i 2 oczka łańcuszka

D1- 3 słupki w ten sam prześwit (tworzy się narożnik)
D2- 2 o.łańcuszka 3 słupki w kolejny prześwit, 2 o.ł. 3 sł. (i tak dookoła)
D3- gdy mamy 3 słupki w początkowym prześwicie robimy 2 o.ł. i łączymy oczkiem ścisłym z drugim oczkiem łańcuszka (tego z podwójnej nitki)
D4- zakańczamy kolor
E1- dołączamy kolejny kolor w dowolnym prześwicie.
Robimy tak jak poprzednio.
Na narożnikach E7- 3 słupki, 2 oczka łańcuszka i 3 słupki w ten sam prześwit.

granny square
F- Kwadrat z 4 rzędów wykonany włóczką "kotek"








9 komentarzy:

  1. świetny kwadracik :D pozdrawiam ciepluteńko

    OdpowiedzUsuń
  2. to moje chyba wtopione bo pojedynczo wychodziły za malutkie i są zrobione podwójnie:( no cóż tak to jest jak się robi na odlegosć, ale już poszłoooooo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że będzie dobrze :) z podwójnej też się robi :) Jak dojdzie to dam znać.
      Ściskam :)

      Usuń
  3. Bardzo ciekawy tutorial i na pewno przydatny :)
    Umieszczę go na Małopolankach, jeśli pozwolisz :)
    BUZIAK :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Schemat wyszedł świetny, w pełni profesjonalny jak z Anny :), właśnie ostatnio po raz pierwszy robiłam kwadraty, ale z innego schematu. Pomiędzy słupkami robiłam dwa oczka tylko w narożnikach, na "bokach" robiłam tylko jedno oczko. Nie jestem znawcą tematu i nie wiem czy to ma jakieś znaczenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że wiele zależy od tego jak się robi. Przeglądając internet znalazłam schematy i z dwoma i z jednym oczkiem. Ja "z natury" robię dość ściśle więc na narożnikach i przy słupkach musiałam się pilnować, żeby nie ściskać. Najlepiej sobie spróbować jak lepiej wygląda.
      Pozdrawiam

      Usuń
    2. Ja na rogach robię 3 oczka...i nie muszę się martwić,że ściskam;)

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...